Köpvillkor
(Köpvillkor, Desember 2019)
Sälj- och leveransvillkor
Privat:
Priserna är vägledande, exkl. moms och frakt.
________________________
Ergospace AB är en distributör och villkoren nedan gäller återförsäljare.
Prisförklaring:
Priser netto, exkl. moms.
Priser pr. st.
Vi förbehåller oss för skrivfel
Varor som inte finns i lager
Beräknad leverans anges i varje enskilt fall. Beräknad leverans på icke lagerförda varor är 7 - 14 dagar. Har du lagerförda varor i beställningen och önskar en delleverans av dessa, kontakta oss efter att du gjort din beställning.
Betalningsvillkor
Faktura. 15 dagar netto
Minsta beställning
Beställningar under 500 kr tilläggsdebiteras med en expeditionsavgift på 100 kr
Avbeställningar
Beställningen hanteras per omgående. I vissa fall skickas vara bara några minuter efter att vi mottagit beställningen, så se till att du verkligen behöver varorna innan du beställer dem. Avbeställningar görs via rolf@ergospace.se eller tel: +46 54839040
Garanti
Våra garantier följer konsumentköplagen t.o.m. SFS 2014:11 - (/senast officiella revision).
Frakt
Frakt tillkommer per beställning, efter överenskommelse.
Hämta beställning
Varor kan hämtas avgiftsfritt från vårt lager, men beställningen måste vara oss tillhanda minst 6 arbetstimmar före avhämtning
Transportskador
Det är viktigt att korrekta rutiner för rapportering av eventuella skador följs. Rapporteras inte skadan på rätt sätt, bortfaller nämligen transportörens ersättningsansvar. Vi vill därför orientera dig om de rutiner som måste följas vid transportskada:
Synliga yttre skador: Vid signeringen vid mottagningen av en försändelse som har synliga skador, ska detta noteras skriftligen vid mottagandet av varorna, ev. på kopia av fraktsedel som transportören då kan få med sig. Enligt NSAB 2000 och Lagen om vägfraktavtal bortfaller ersättningsansvar om dessa rutiner inte följs. Efter att skadan noterats i samråd med transportören, vänligen kontakta oss.
Icke synliga yttre skador: Om en försändelse har icke synliga yttre skador ska detta meddelas oss skriftligen inom 7 dagar. Enligt NSAB och Lagen om vägfraktavtal bortfaller ersättningsansvar om dessa rutiner inte följs.
Bristfällig vara
Har vi skickat dig en bristfällig eller felaktig vara ska den omgående returneras i originalförpackning med betald returfrakt och i samma skick och mängd. Du förlorar din rätt till ersättning om du inte meddelar oss bristfällig eller felaktig vara inom rimlig tid efter att du upptäckt problemet. Detta meddelas till info@ergospace.se. Om varan är bristfällig får du ersättning för rimliga fraktkostnader. För övrigt sätter köplagen en övre gräns för åberopande om brister.